26 March 2012

Syaitan

Sebelum kejadian manusia, wujud Azazil yang digelar Imam para malaikat. Namun, keingkaran Azazil untuk sujud kepada Adam menimbulkan murka Allah s.w.t. Sejak itu Azazil digelar sebagai iblis. Walaupun Iblis dilaknat Allah, namun Iblis memohon agar tidak dimatikan sehingga kiamat. Sejak itu Iblis bersumpah untuk menyesatkan Adam dan Hawa serta seluruh keturunannya. Maka wujudlah juga para pengikut iblis yang terdiri daripada golongan Jin dan Manusia yang khufur, yakni syaitan.

Cubaan sulung syaitan untuk menyesatkan manusia cukup berjaya dimana Adam dan Hawa telah diperdayakan  untuk memakan buah khuldi. Sejak itu, syaitan menjadi semakin pintar. Segala tipu daya syaitan semakin power. Sejarah peradaban manusia telah membuktikan banyak kekacauan dan kemusnahan mukabumi ini berpunca daripada mereka yang khufur.

Bermula dari kebinasaan firaun, terus ke zaman hitler sehingga ke tempoh kebangkitan fahaman komunis di rantau asia timur  yang menolak pengamalan sebarang agama, telah menjadi bukti kukuh akan azam syaitan ini. Kini syaitan tampil menjadi satu entiti yang sangat pintar iaitu.....


Kad Kredit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...