16 September 2012

Sembang Gay

"Mana kau tau dia gay?" Tanya Linda kepada Amri yang duduk menghadap aku.

"Tu hah, si Fazrul tu ada nampak dia hari tu, keluar dengan jantan, pakai baju V-neck. Pegang tangan pulak tu!" Jawab Amri perlahan sambil menggulung mi di pinggan.

"Ish, kau ni. Tak baik tau!" Cuba Linda menepis dakwaan tersebut.

"Alah..kau tak tahu, hari tu tengah malam dia call aku, sangap batang katanya. Nak small try aku ler tu!" Jawab Amri mulut penuh dengan mi.

"Astaghfirullahalazim...bahasa ko tu, aku cili mulut kau tu baru tau!" Jawab Linda.


Kami bertiga tertawa kecil. Sambil itu mata aku ralit memandang skrin TV kat kedai Mohan, melihat tim Manchester lawan Wigan. Suasana riuh kerana ramai peminat MU yang turut turun makan roti canai. Kat rumah macam tak ada Astro pulak budak budak ni. Aku nak berborak pun susah, bising.


"Kau sokong tim mana Lin?" Tanya aku separuh menjerit.

"Haaa? Tin ape?" Tanya Lin balik dengan dahi berkerut.

"Tim la...tim! Pasukan bola!" Jawab aku dengan lebih dekat. 


Tiba tiba,

GGOOOAAAAALLLLLLLLLLL!!!! 


Fan MU mula bersorak dengan gol yang keempat tim itu. Perbualan terganggu sekejap.


Linda yang tadinya mengunyah roti canai kini memandang semula aku.


"HAHAHA...AKU MANA PERNAH MAIN!" Jerit Linda padu ke muka aku.


Kedai Mohan tiba tiba senyap. Semua mata kini tertumpu melihat Linda. 

Aku kemudiannya terus berpura pura angkat phone, Amri pula terus ke sinki belakang cuci tangan walaupun makan pakai garpu.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...