02 December 2010

Balik Kampung

30 November 2010

Fuhh..
Hari ini gua balik kampung. Flight 1215 tghari.

Pagi tu lepas subuh, gua tak tido balik. Luar kebiasaan. Mane taknye, jiwa tak tenteram. Barang barang gua mengarai bersepah tak berkemas lagi. Gua kena kosongkan bilik sebelum balik. Tibe tibe je blok gua sem ni tak boleh tinggal tinggal barang. Polisi baru agaknya.

Gua mulakan operasi mengemas dengan barang barang gua yang dah sedia ada dalam kotak (barang tak pakai). Taruk dalam stor. Tiga kotak. Satu satu mau sama berat dengan guni baja. Siot. Tiga kali gua ulang alik tiga tingkat angkat barang masuk stor tingkat dua blok sebelah. Barangkali boleh hilang sebelah tangan gua kalau ada trip keempat. Lepas tu gua tengok baju baju gua. Hilang moral sekejap gua. Seakan takkan habis dikemas. Hampir meleleh air mata beb!!

Malas gua fikir. Gua kemas tangkap muat je. Baju baju yang terakhir gua dah tak lipat. Gua golong masuk dalam beg terus! Siap!! haha...

Gua buka almari. Adoiii.... ada lagi! Barang barang shower gua, sejadah dan heater x kemas lagi!? Kemudian, gua tengok baldi besar gua kosong lagi. Hrrmm.... Sumbat!!!

*****

Pukul sembilan. Gua dah siap mandi, pakai cantek cantek. Nak pergi kat awek gua. Pe lagi, dating sebelum berangkat balik. Entah, emang hobi gua dating kot. Orang sekeliling dah mula bagi nasihat. Gua buat bebal je. Lepas tu kiteorg pun pegi pejabat kolej, nak pulang kunci.

Sampai pejabat. Gua pegi kat akak pulang kunci tu.

"Dik, blok brape dik?"

"G30.."

"Awak dah kemas barang barang awak?"

"Dah..masuk dalam stor semua."

"Sebenarnye, G30 boleh simpan barang kat bilik. Tak jadi ditempah Cuti ni. Kiteorg tak sempat nak bagitau student."

"Errr...?! Tak pe, saya dah siap kemas semua pun."

"Kesian kat awak.......bla..bla..bla........"

*tak pe, balik nanti gua tumbuk bantal puas puas.

*****

Ni haa satu hal lagi. Gua gile gile menyirap. Ade plak, time gua pulang kunci ade je pakcik tua ni mengayat awek gua sedang gua masuk dalam pejabat. Ajak minum lah bagai. Tak cukup? Dia mintak lagi phone number awek gua.

BANGKAI!!!!!
Balik umah peluk ler bini tu puas puas. Ni awek gua jugak yang dia nak ayat.
BABI tol...

Ikut perasaan, emang gua nak tampar je orang tua tu kat depan pejabat. Gua sabar je. Senyum seposen dia tengok gua yang tinggi lampai ni amik awek gua dari tempat tu. Awek gua pun satu, bagi phone no tu kat dia buat ape.?Menyirap jugak gua dengan dia. Nasib baik reason dia baik punya.

"Alah..pakcik lab. Nanti senang mintak apparatus."

Gua cool balik. Gua rasional balik. Yela..Kate org, cemburu biar bertempat. AhakS! Selamat pakcik tu dari amukan jiwa puaka gua nieh. Kiteorg proceed jalan gi breakfast.

*****

1015
Gua call teksi. Gua bye bye puas puas awek gua. Sebak beb!! huuhuu..
Gua masuk teksi. Pecut terus pegi airport. Sampai airport 1100. Kene rm33.40.
FAKKK!!! Sem satu dulu gua kene rm20.00 je!! Lantaklah..malas nak argue, gua baling rm34.00 kat driver tu. Kang tak pasal gua tinggal flight.

Gua terus check in kargo gua. Pheww!! Tak overweight kali ni. Lepas tu check in masuk balai berlepas plak. Sekali gua lalu scanner, memekik plak mahkluk tu. Pegawai keselamatan tu terus soal siasat gua.

"Encik, ade ape dalam beg tu?"

"Err..laptop je."

"Encik pegi sane jap, bukak beg tu."

"Betol encik..laptop je. Mungkin ade duit syiling kot kat dalam." Gua berdegil Malas nak bukak beg sebenarnye.

"Encik, tolong bagi kerjasama. Bukak beg tu sekejap." mamat tu dah mula bengang aku tengok.

"Alaa encik..betol, laptop je." gua bekeras jugak.

"Sini beg awak.." Di amik dia beg gua. Satu satu poket dia check.


Haram jadah!!! Bile mase plak aku bleh letak garpu lam beg aku ni...adoiii. FAKKK lah...

*****

Ermm..malas nak pikir. Gua pegi tunggu flight. Tido.

Sarawak..here i come.

1 comment:

  1. fakta semua orang kena tahu ::: pakcik lab memang gatal

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...