19 December 2010

Sejuk

Beberapa lepas. Gua call awek gua. Tanya khabar juga bertanyakan khabar PSM beliau. Lalu awek gua cerita akan perihal beliau masuk bilik NMR (Nuclear Magnetic Resonance) kat C26 petang tu.


"Awak, petang tadi saya pegi bilik NMR tau..canggih tau.."

"Err..yang kat C26 tu ke? Yang on the way pergi ke SUB tu?"

"Haah, pandainya! Mane awak tau ni?"

"Saya tau le. Saya pernah amik subject tu masa sem 4 dulu."

"Besar kan mesin dia? Ada dua. Harga dia juta juta....." kata beliau dengan penuh kagum.

"Haah, ada dua. Dua dua import luar negeri. Satu untuk solid sample, satu lagi untuk liquid sample.", jawab gua dengan lagak terer.

"Ooooh..." jawab beliau dengan tiga empat harakat.

"Saya nak run sample saya kat situ nanti, tu yang pegi tengok tengok tuh." Tambah beliau.

"Err..lab assistant kat situ tak wat briefing ke pasal mesin mesin tu?"

"Ada, incik Azmi. Macam macam dia ajar."

"Sejuk kan bilik tu..." Tanya gua.

"Haaa!!! Awak tau tak kenapa bilik tu sejuk?" Sentap beliau.



Terkejut sekejap gua...




"Sebab dia nak jaga mesin mesin dia..." Goreng gua.

"Salah!"

"Ermm...sebab dia nak jaga sample sample dalam bilik tu."

"Salah!"

Ok, kredibiliti gua mula tergugat.

"Ermm..sebab dia nak jaga pengudaraan kan?" Goreng gua lagi.

"Salah jugak..."

"Jadi, apalah jawapan dia?" tanya gua kurang sabar. Gua pasang betul betul telinga gua kat handphone gua.









"Sebab mesin tu dari negara orang puteh..sebab tu dia kena sejuk.." Jawab beliau dengan nada kanak kanak strawberry.

Mendengar jawapan beliau, gua tendang dinding bilik gua sampai berlubang.






"Apela pakwe saya ni..tu pun tak tau ke.."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...