01 December 2011

Cerita 30 ribu kaki

Gua suka route Borneo dan Indonesia. Passenger nya agak senang nak kawtim dan tak rude.

Kadang kadang gua kesian juga, ada yang naif sangat. Bila meal service berjalan, ada yang tak nak makan sebab dia ingat kena bayar. Pesen gua, gua paksa makan sebab nanti meals tu akan dilupuskan juga kalau tak makan, Tak nak makan macam mana sekali pun, kurang kurang gua tapaukan untuk diorang ni.

Kadang kadang, ada yang tak reti nak isi borang, buta huruf. Sampai berkaca mata para passenger merayu minta di isikan borang imigresen. Tak ape, gua tolong isikan lepas service, gua no hal. Takde pen? Gua bagi. Satu satu gua buatkan.

Kadang kadang passenger minta selimut dan bantal, gua bagi. Siap gua dodoikan lagi. Kesian diorang baru sahaja selesai menempuhi perjalan ke airport yang penuh liku liku dan ranjau onak dan duri.

Kadang kadang passenger mintak air masa nak take off pun gua on the spot pergi ambilkan. Kesian passenger, cuaca di luar panas. Sampai sampai tekak dah kontang. Tea, coffee dan milo pun gua bancuhkan. Yela, dalam aircraft bukannya ada Starbucks atau Coffee Bean.

Kadang kadang bila passenger datang biul minta kicap...

***

On the spot gua terajang passenger tu dengan kerusi kerusi dia sekali. Tercabut dan terbelah dua kerusi tersebut. Lepas tu gua hantuk kepala passenger tersebut dengan coffee jug sampai berkecai tengkorak dan bersepai otak passenger terbabit. Darah mula deras mengalir ke lantai dan bau hanyir darah mula membanjiri cabin

Seluruh passenger dalam cabin tercengang dan terlopong melihat gua, keadaan serta merta senyap, bisu seribu bahasa. Selepas 30 saat, passenger passenger dalam cabin sambung balik buat hal masing masing. Yang tengah makan teruskan menyuap, yang tengah baca paper sambung balik baca paper, yang main IPad2 sambung membelek gadget tersebut, yang tadinya tido kini menarik balik selimut dan menepuk nepuk bantal nak sambung mimpi.

***

Kadang kadang bila passenger tunjuk biul, gua akan buat benda yang sama. Lu fak gua, gua fak you balik. Fak yang sekeras kerasnya. Fak anal.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...