04 December 2011

Sunday Morning News

Pagi ni gua bangun awal. Langit mulai mencerah pada pukul lapan. Gua kemaskan langkah bangun dari katil sambil menggeliat lalu menarik dan mengikat langsir bilik gua dengan rapi. Langit yang mulai menerang membuatkan gua silau sebentar. Damn! Laundry gua tak buat lagi. Petang karang confirm tak sempat, hujan. Gua belek belek almari, gua tengok ada sepasang lagi uniform, sepasang lagi dalam trolley bag gua. Lantas gua membuat rumusan - Fak with the laundry.

Gua ternampak sisa roti canai semalam masih lagi berbaki sekeping atas meja. Malas gua nak kemas dulu. Gua dengan lemau geliman pergi kat laptop gua sambil menguap. Macam biasa, first thing first, gua click kat bookmark fesbuk gua. Gua scroll bahagian feeds. Gua ternampak status fesbuk berbunyi,

"Woohoo, im in METRO newspaper today! :D"

Lalu gua open new tab buka page MyMetro. Gua terlihat terdampar tajuk tajuk artikel berbunyi:

  • Bomoh 10K 
  • Hiasan beg disangka pistol 
  • Sindiket gelap wang 
  • Bebas syarat kahwin dengan perogol 
  • Dandanan buaya 
  • Nenek jual kuih bunuh diri 
  • 2 wanita, 3 kanak-kanak mati dalam keganasan terbaru di Taiz 


***

Gua tengah berkira kira nak unfriend ke tak budak ni. Entah macam mana gua approve budak ni. Neraka betul.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...