28 January 2012

Konspirasi

Dalam arus pembangunan yang pesat yang melanda Malaysia, dunia menjadi semakin kecil. Sistem perhubungan yang pantas dan efektif adalah didambakan oleh semua orang pada masa kini dalam memastikan kelansungan hidup dalam rentak hidup kota yang hilang akal punya progressif. Setiap urusan harian mahupun pekerjaan boleh diselesaikan dalam masa yang singkat. Hal ini menjadikan sistem perhubungan sebagai salah satu keperluan asas dalam hidup manusia pada hari ini. Macam mana keadaan pun, manusia akan sedaya upaya berusaha untuk mendapatkan akses kepada kemudahan ini.

Namun, dalam situasi ini akan terbit satu golongan kapitalis yang mengaut keuntungan daripada hal ini. Yang lebih bengap dan suka main fesbuk mungkin akan mengangap golongan ini ahli freemasaon dan illuminati. Golongan kapitalis ini akan cuba seberapa boleh  memanipulasikan keadaan keperluan manusia dalam mengaut wang ringgit.

Sejak dulu gua perati je salah satu kegiatan golongan kapitalis ini. Kegiatan yang telah lama menular di tanah melayu sejak selepas merdeka lagi. Golongan ini mengenakan bayaran dalam keterdesakkan manusia dalam mencapai akses kepada kemudahan perhubungan konvensional yang dinamakan.....


Yuran Lesen Memandu.

*****

Sekali lagi lu gagalkan gua ah seng, gua terpaksa main acu pisau dalam kereta.

3 comments:

  1. hahha berapa yuran jpj kinek tok eh? dolok dalam rm360++ 3 years ago.

    kat kuching bayar utk lesen d rm1200++ kimakkkkkk bena

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Rm 390 utk L kereta jak,
    Rm 490 utk P kereta jak.
    Total Rm 880. Ya pun mun sekali lepas.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...