27 January 2012

3 Malam Tanpa Bintang

Sebenarnya, kerja gua bukannya senang macam yang orang selalu kutuk gua. Gua kena check safety equipment dalam kabin satu per satu. Custom, Immigration dan Quarantine pun gua kena study satu per satu. Kalau setakat Indonesia dan Singapore, tak apa. Tapi kalau dah masuk dari negara India sampai Asia Pasifik apa cerita? Tak masuk lagi bab update dari masa ke semasa.

Sebenarnya kerja gua sudah bermula dari rumah lagi. Segala duty dan checklist gua siapkan dari awal, supaya gua boleh berlagak dengan supervisor gua sebelum bertolak kat Brisbane.

Dan semalam sekali lagi gua kena call up last minute. Gua sampai lambat ke briefing room.


"Semua dokumen lu dah check blom?" - Kata Supervisor kat gua.

"Dah!" Jerit gua bersahaja.

"Passport?"

"Dah!"

"Airport Pass?"

"Dah!"

"Flying License?"

"Dah!"

"Lu dah google lom Halal Food nak kat mana nanti?"

"Errr...?" - Gua mula menggaru kepala.

"Hahh!! Nanti hang pi la cari makan sendiri. Mai kita bertolak." - Jerit supervisor dengan puas hati. 

Oh fakkk. Gua tiga hari kat sana!


*****

Trivia: 
-Setakat post ini di tulis, gua dah genap dua hari tak makan nasik.
-First entry gua post kat oversea.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...